Drugs en drank

Mensen zijn geschapen door God. Het kan niet de bedoeling zijn dat zij door drugs, drank, of verslaving zichzelf, hun vrijheid en waardigheid kwijtraken. De ChristenUnie wil het gebruik van drugs actief tegengaan en streng optreden bij overlast. Signalen uit de buurt moeten hierbij zwaar wegen. Tegen illegale hennepkwekerijen wordt hard opgetreden.

De gemeente Twenterand moet meer doen tegen de productie van drugs (pillen). Het dumpen van dit drugsafval levert enorme milieuschade op. En het maken van deze drugs (pillen) zorgt voor criminaliteit en overlast in de omgeving. De gemeente maakt zich in de regio sterk om dit samen met andere gemeenten aan te pakken

De handhaving van de Drank- en Horecawet vraagt om voldoende beschikbare en goed geschoolde handhavers. De strijd tegen drankmisbruik voert de gemeente samen met scholen, ouders, kerken, verslavingszorg, horeca, politie, sportverenigingen en andere betrokkenen.

• De gemeente organiseert (zo nodig samen met andere gemeenten) voldoende toezichtcapaciteit voor de Drank- en Horecawet.
  • De gemeente Twenterand zet zich in voor het voorkomen van alcohol- en drugsgebruik. Niet alleen richting de jeugd, maar ook in de richting van ouders/volwassenen.