Onderwijs

Voor kinderen en jongeren is het onderwijs een belangrijke plek. De scholen in Twenterand zijn niet van de gemeente, maar van de samenleving. De gemeente en het onderwijs hebben beide het doel dat kinderen en jongeren zich zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen. De schoolbesturen zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs. Het is belangrijk dat het onderwijs en jeugdhulp goed op elkaar afgestemd zijn. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat onderwijs, overheid en ondernemers in Twenterand meer gaan samenwerken, zodat onze jongeren ook in eigen gemeente werk kunnen vinden.

• De ChristenUnie wil dat onderwijs, gemeente en het bedrijfsleven in gemeente Twenterand beter samenwerken, met name voor vmbo- en mbo-opleidingen.
  • In Twenterand krijgen kwetsbare jongeren uit het speciaal onderwijs de juiste begeleiding naar een waardevolle plek in onze samenleving.
  • De gemeente zorgt samen met de scholen ervoor dat de schoolgebouwen energiezuinig zijn en een gezond binnenklimaat hebben.
  • De ChristenUnie ziet voor de gemeente een rol om projecten te steunen die jongeren helpen wat eerlijker en beter naar zichzelf te kijken.